Regulamin strony internetowej drmysliwiec.pl
Niniejszy Regulamin zawiera zasady funkcjonowania strony drmysliwiec.pl. Znajdą Państwo tutaj w szczególności informacje o zasadach korzystania ze strony, ofercie, umawianiu wstępnej konsultacji online, prawie do odstąpienia od umowy oraz odpowiedzialności z tytułu niezgodności usługi z umową.
§1 Definicje
Strona – strona internetowa znajdująca się pod adresem drmysliwiec.pl.
Usługodawca – Anita Myśliwiec-Bargiel prowadzący/a działalność gospodarczą pod firmą Indywidualna Praktyka Lekarska lek. dent. ANITA MYŚLIWIEC-BARGIEL z siedzibą w Koszalinie (75-302) przy ul. Batalionów Chłopskich, nr 32/1 (adres korespondencyjny: ul. Mazowiecka, nr 10, 75-399 Koszalin), wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, NIP: 6692563767, REGON: 520324680.
Dane Usługodawcy – dane kontaktowe Usługodawcy w postaci adresu pocztowego: Indywidualna Praktyka Lekarska lek. dent. ANITA MYŚLIWIEC-BARGIEL, ul. Mazowiecka, nr 10, 75-399 Koszalin, adresu e-mail: dentystaanitamysliwiec@gmail.com oraz nr tel. +48 664 771 077.
Pacjent – osoba fizyczna, zawierająca Umowę z Usługodawcą.
Umowa – Umowa o świadczenie usług zawierana na odległość pomiędzy Usługodawcą a Pacjentem bądź Użytkownikiem za pośrednictwem Strony.
Konsultacja; Usługa – konsultacja zamawiana za pośrednictwem Terminarza, przeprowadzana przez Usługodawcę online na platformie Google Meet, będąca wyłącznie wstępnym omówieniem możliwości leczenia stomatologicznego biologicznego, jak i estetycznego. Konsultacja służy poznaniu oczekiwań Pacjenta i nie jest usługą medyczną, badaniem lekarskim i nie stanowi opinii lekarskiej bądź nie zastępuje planu leczenia. Możliwość wdrożenia proponowanych w ramach Konsultacji rozwiązań musi zostać zweryfikowana podczas stacjonarnego badania lekarskiego ze względu na brak możliwości przeprowadzenia pełnej diagnostyki w trybie online.
Dane Osobowe – informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej w rozumieniu Rozporządzenia 2016/679 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
Użytkownik – odbiorca świadczonych przez Usługodawcę usług.
Terminarz – strona dostępna pod adresem drmysliwiec.pl/konsultacje-online, umożliwiająca Pacjentowi umówienie się i opłacenie Konsultacji.
Usługa świadczona drogą elektroniczną – usługa świadczona bez jednoczesnej obecności stron (na odległość), poprzez przekaz danych na indywidualne żądanie usługobiorcy (Pacjenta), przesyłanej i otrzymywanej za pomocą urządzeń do elektronicznego przetwarzania, włącznie z kompresją cyfrową, i przechowywania danych, która jest w całości nadawana, odbierana lub transmitowana za pomocą sieci telekomunikacyjnej w rozumieniu ustawy z dnia 12 lipca 2024 r. – Prawo komunikacji elektronicznej.
§2 Postanowienia wstępne
- Niniejszy regulamin określa zasady korzystania ze Strony oraz zasady i tryb zawierania Umów za pośrednictwem Terminarza.
- Regulamin jest dostępny, w sposób nieprzerwany, na Stronie, w sposób umożliwiający jego pobranie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści poprzez wydrukowanie lub zapisanie na nośniku w każdej chwili.
- Dokonywanie zamówienia Konsultacji za pośrednictwem Terminarza oraz korzystanie ze Strony wymaga dostępu do komputera lub urządzenia mobilnego z dostępem do Internetu, standardowego systemu operacyjnego, dostępu do przeglądarki internetowej obsługującej JavaScript oraz niezbędne pliki cookies, a także do poczty elektronicznej. Ponadto do dokonania zamówienia wymagane jest ukończenie procesu zamówienia Konsultacji za pośrednictwem Terminarza, podczas którego konieczne jest podanie danych niezbędnych do zawarcia i realizacji Umowy.
- Jeżeli Usługodawca oferuje treści lub usługi cyfrowe, a korzystanie z nich wymagałoby spełnienia dodatkowych warunków technicznych, warunki te wskazane są w opisie tych produktów na Stronie.
- Informacje o usługach podane na Stronie, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy, w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
- Cena towaru brutto zawierająca podatek VAT podana jest w procesie zamówienia za pośrednictwem Terminarza.
- W przypadku ogłoszenia obniżenia ceny usługi, Usługodawca informuje o najniższej cenie z okresu 30 dni przed obniżką ceny, zgodnie z art. 4 ust. 2 ustawy z dnia 9 maja 2014 r. o informowaniu o cenach towarów i usług.
- Specyfika Konsultacji oraz jej cechy charakterystyczne znajdują się w opisie Usługi na Stronie.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za niemożność skorzystania z Konsultacji z przyczyn leżących po stronie Pacjenta, w szczególności wynikających z braku odpowiedniego sprzętu, oprogramowania, połączenia z Internetem lub dostępu do poczty elektronicznej.
§3 Zamówienie Konsultacji
- Zamówienie Konsultacji jest możliwe za pośrednictwem Terminarza.
- Po dokonaniu wyboru terminu Konsultacji, celem zawarcia Umowy, Użytkownik powinien podejmować kroki zgodnie z informacjami wyświetlanymi w Terminarzu.
- Zamówienie Konsultacji i zawarcie Umowy odbywają się poprzez:
- wypełnienie formularza i wybór terminu Konsultacji,
- zapoznanie się i akceptację Regulaminu oraz Polityki prywatności przez Pacjenta i zaakceptowanie wymaganych zgód,
- uzupełnienie wymaganych danych,
- wniesienie opłaty za Konsultację zgodnie z § 4 Regulaminu.
- Do momentu kliknięcia przycisku kończącego zamówienie, Użytkownik ma możliwość modyfikacji terminu Konsultacji lub podanych danych.
- Umówienie Konsultacji zostaje dokonane po kliknięciu przez Użytkownika, na stronie podsumowującej zamówienie, przycisku kończącego proces zamówienia Konsultacji o treści „Potwierdź i zapłać online”.
- Po dokonaniu zamówienia Konsultacji przez Użytkownika, Usługodawca niezwłocznie potwierdza jej otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje zamówienie do realizacji. Potwierdzenie zamówienia i przyjęcie go do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Usługodawcę Pacjentowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania zamówienia adres poczty elektronicznej Pacjenta, która zawiera co najmniej oświadczenia Usługodawcy o otrzymaniu zamówienia Konsultacji i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy. Z chwilą otrzymania przez Pacjenta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa.
- Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie Pacjentowi treści zawieranej Umowy następuje poprzez udostępnienie niniejszego Regulaminu na Stronie oraz przesłanie Pacjentowi w wiadomości e-mail. Treść Umowy jest dodatkowo utrwalona i zabezpieczona w systemie informatycznym Strony.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do wstrzymania realizacji Konsultacji w przypadku uzasadnionych wątpliwości co do prawdziwości i rzetelności danych wpisanych przez Pacjenta w formularzu zamówienia. W takiej sytuacji Usługodawca niezwłocznie skontaktuje się z Pacjentem.
§4 Płatności za Konsultację
- Płatność elektroniczną za Konsultację Pacjent uiszcza za pośrednictwem Terminarza. Na Stronie honorowane są formy płatności dostępne w procesie składania zamówienia.
- Usługodawca udostępnia Pacjentom możliwość opłacenia Konsultacji za pośrednictwem bramki płatniczej PayU, której operatorem jest PayU Spółka Akcyjna z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Grunwaldzkiej 186, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000274399, numer NIP 7792308495, REGON 300523444, kapitał zakładowy 7 789 000 PLN, kapitał wpłacony 7 789 000 PLN, będąca dostawcą usług płatniczych w rozumieniu ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych.
- W przypadku wyboru przez Pacjenta płatności przelewem lub płatności elektronicznych, Pacjent obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 2 dni roboczych od dnia zawarcia Umowy. Po tym terminie zamówienie Konsultacji może zostać anulowane.
- Pacjent wyraża zgodę na wysyłkę faktury w formie elektronicznej.
§5 Realizacja Konsultacji
- Konsultacje odbywają się w trybie online, za pośrednictwem platformy Google Meet. Pacjent przed Konsultacją otrzymuje na podany przez siebie adres e-mail link (hiperłącze) do zdalnego spotkania.
- Elektroniczna wysyłka hiperłącza następuje niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu 3 dni roboczych, chyba że inaczej zaznaczono w opisie danej Usługi. Wskazany termin jest liczony od dnia zaksięgowania wpływu na konto Usługodawcy.
- W przypadku nieodbycia się Konsultacji z przyczyn leżących po stronie Usługodawcy, Usługodawca skontaktuje się z Pacjentem w celu znalezienia nowego dogodnego terminu na realizację Usługi.
- 6 Postanowienia ogólne dot. niezgodności Usługi z umową i reklamacji
- Usługodawca ponosi odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Konsultacji zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. W przypadku świadczenia usług w sposób niezgodny z niniejszym Regulaminem bądź przepisami powszechnie obowiązującego prawa polskiego, niewykonania lub nienależytego wykonania usługi – Pacjentowi przysługuje prawo do złożenia reklamacji.
- Celem złożenia reklamacji, Pacjent powinien przesłać stosowne oświadczenie na:
- za pośrednictwem poczty bądź przesyłki kurierskiej na adres: Indywidualna Praktyka Lekarska lek. dent. ANITA MYŚLIWIEC-BARGIEL, ul. Mazowiecka, nr 10, 75-399 Koszalin;
- za pomocą wiadomości e-mail wysłanej na adres e-mail: dentystaanitamysliwiec@gmail.com;
- telefonicznie pod numerem telefonu: +48 727 430 480.
- Prawidłowo złożona reklamacja powinna zawierać Dane Osobowe Pacjenta umożliwiające jego identyfikację oraz dane kontaktowe, w tym adres e-mail, oraz opis przyczyny reklamacji wraz z zakresem żądań. Przekazanie Danych Osobowych jest niezbędne w celu właściwego przeprowadzenia procesu obsługi reklamacji.
- Usługodawca jest obowiązany udzielić odpowiedzi na reklamację Pacjenta w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Usługodawca poinformuje Pacjenta o sposobie rozpoznania reklamacji w wiadomości e-mail przesłanej na adres poczty elektronicznej, który Pacjent wskazał w reklamacji.
§6 Prawo do odstąpienia od umowy i odwołanie Konsultacji
- Pacjentowi przysługuje, w terminie 14 dni od dnia zawarcia Umowy, prawo do odstąpienia od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów.
- Pacjent może odstąpić od umowy, składając Usługodawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Oświadczenie może zostać złożone przykładowo za pośrednictwem wiadomości e-mail wysłanej na adres dentystaanitamysliwiec@gmail.com.
- Zgodnie z art. 38 ustawy o prawach konsumenta, prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu m.in. do umowy o świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości.
- W przypadku wykonania Konsultacji przez Usługodawcę, Pacjent traci prawo do odstąpienia od Umowy.
- W przypadku odstąpienia od Umowy, Usługodawca zwraca Pacjentowi wszystkie otrzymane od Pacjenta płatności niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Usługodawca został poinformowany o decyzji Pacjenta o wykonaniu prawa odstąpienia od Umowy.
- Usługodawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Pacjent, chyba że Pacjent wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- W przypadku, gdy Pacjent nie stawi się na Konsultacji i nie odstąpił od Umowy w terminie 14 dni od jej zawarcia bądź nie odwołał jej przed terminem jej realizacji, Konsultację uznaje się za zrealizowaną, a Pacjentowi nie przysługuje zwrot uiszczonych środków.
- 8 Ogólne postanowienia dotyczące świadczenia usług drogą elektroniczną
- Usługodawca podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego działania Strony, w zakresie wynikającym z aktualnej wiedzy technicznej i zobowiązuje się do usunięcia w rozsądnym terminie wszelkich nieprawidłowości zgłoszonych przez Pacjentów przy użyciu Danych Usługodawcy.
- Nieodpłatne usługi świadczone drogą elektroniczną przez Usługodawcę to:
- możliwość zawarcia Umowy z Usługodawcą drogą elektroniczną – usługa świadczona za pośrednictwem Terminarza,
- możliwość kontaktu z Usługodawcą za pośrednictwem formularza kontaktowego.
- Celem prawidłowej realizacji świadczenia usług drogą elektroniczną przez Usługodawcę, Użytkownik musi posiadać dostęp do komputera lub urządzenia mobilnego z dostępem do Internetu, standardowego systemu operacyjnego, dostępu do przeglądarki internetowej obsługującej JavaScript oraz niezbędne pliki cookies, a także do poczty elektronicznej.
- W przypadku chęci złożenia reklamacji na jakąkolwiek usługę wskazaną w ust. 2 powyżej, Pacjent powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji, rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości związanej z funkcjonowaniem Strony.
- Usługodawca zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji dotyczącej usług świadczonych drogą elektroniczną w terminie do 14 dni od dnia jej otrzymania. Pacjent jest proszony o przesłanie reklamacji na adres e-mail Usługodawcy.
- Konsument może odstąpić od umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną bądź umowy o dostarczanie treści cyfrowych w terminie 14 dni od jej zawarcia, bez podawania przyczyny, przekazując informację Usługodawcy. Niezależnie od tego, użytkownik może w każdej chwili złożyć oświadczenie o rezygnacji ze świadczonych usług.
§7 Ochrona danych osobowych
- Administratorem Danych Osobowych Użytkowników zbieranych za pośrednictwem Strony jest Usługodawca.
- Zasady przetwarzania danych osobowych ich odbiorców oraz praw Użytkownika zawarte zostały w Polityce Prywatności Strony.
§8 Postanowienia końcowe
- Wszelkie prawa do Strony oraz oferowanych treści, w tym prawa własności intelektualnej, majątkowe i osobiste prawa autorskie należą do Usługodawcy. Bez zgody Usługodawcy, nie jest możliwe m.in. powielanie, przerabianie treści oferowanych przez Usługodawcę.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w Regulaminie z istotnych przyczyn, takich jak np. zmiana oferty, zmiana przepisów prawa. Nowy regulamin wchodzi w życie z dniem publikacji.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmieniania cen towarów oraz promocji bez uszczerbku dla umów zawartych przed tymi zmianami.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego.
- Żadne z postanowień Regulaminu nie służy ograniczeniu praw konsumenta, gwarantowanych przez ustawę o prawach konsumenta oraz inne obowiązujące akty prawne.
- W przypadku powstania sporu na gruncie zawartej Umowy, strony będą dążyły do rozwiązania sprawy polubownie.
- Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Konsument ma możliwość, przykładowo:
- zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięciu sporu,
- zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu,
- skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika prawa konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów.
Więcej szczegółowych informacji znajduje się na stronie: https://polubowne.uokik.gov.pl/.